Karta płatnicza zbliżeniowa

10 maja
01:21 2012

Jak donoszą najświeższe badania , dzisiaj co trzecia karta płatnicza cechuje się tym, że można dzięki niej dokonywać płatności zbliżeniowych. Mimo tego, że wiele osób pod wątpliwość bierze ich skuteczność oraz bezpieczeństwo to instytucje finansowe nie zamierzają zaprzestać ich wydawania. Dzisiejsze czasy pod względem bankowym stanęły pod znakiem kart zbliżeniowych. Jak się bowiem okazuje co druga instytucja skupia swoje działania na wydawaniu kart zbliżeniowych. Jest to bowiem doskonała promocja określonej instytucji finansowej pod względem nowoczesności usług. Jak się okazuje w bieżącym kwartale banki wydały już ponad 11 mln. Kart zbliżeniowych. Jest to o 2 mln więcej niż w roku ubiegłym. Oznacza to, że nasze polskie społeczeństwo jest coraz bardziej otwarte na innowacyjne rozwiązania pod względem bankowym. Jeżeli chodzi o rodzaje poszczególnych kart to prawie 10% stanowią tradycyjne karty kredytowe. Ok. 8% to karty debetowe zaś całą resztę stanowią niekonwencjonalne formy kart zbliżeniowych. Występują one w formie przeróżnych breloków czy naklejek. Pełnią one rolę kart płatniczych czy kredytowych. Jeżeli chodzi o przekrój ilościowy kart zbliżeniowych różnych operatorów to liderem jest Visa. Jej bezstykowy odpowiednik nosi nazwę Pay Wave. Operator MasterCard cechuje się natomiast tym, że karta PayPass może występować po postacią różnych przedmiotów. Przykładem jest brelok banku mBank. Dzięki takim zabiegom sukcesywnie rośnie ilość sklepów , które akceptują płatności bezstykowe. W ostatnim czasie do plejady owych miejsc doszły takie placówki jak wszystkie oddziały sklepów Carrefoure oraz Auchan. Mimo coraz większej popularności nasi rodacy nie są do końca przekonani co do skuteczności i bezpieczeństwa owej metody płatności. Polacy boją się o kradzież danych.