Aktywacja karty do bankomatu w PKO BP krok po kroku

15 września
12:12 2015

Otrzymując kartę płatniczą z banku, musimy ją aktywować, by móc korzystać ze wszystkich jej funkcji. Nie jest to szczególnie skomplikowane. Sprawdźmy, jak przebiega aktywacja karty bankomatowej wydanej przez PKO BP.

Po podpisaniu umowy o kartę debetową do konta bank przesyła ją klientowi pocztą. W oddzielnej przesyłce przekazuje PIN do wydanego narzędzia płatniczego. Aktywacja karty bankomatowej jest bezpłatna. Przebieg jej aktywacji jest zaś zależny od wewnętrznych procedur określonych przez dany bank.

Aktywacja karty debetowej

W PKO BP kartę płatniczą aktywujemy, wykonując operację z użyciem kodu PIN. Najlepiej taką czynność przeprowadzić w bankomacie. By otrzymać pełen dostęp do naszej karty, wcale nie musimy wypłacać gotówki z bankomatu. W podobny sposób wznowimy kartę, jeśli poprzednio używana straciła ważność.

A co z kartą kredytową?

Kartę kredytową otrzymaną od PKO BP możemy aktywować na kilka sposobów:

  • w serwisie iPKO – po zalogowaniu klikamy w zakładkę „Karty”, tu znajdziemy ikony dotyczące kont, kart debetowych i kredytowych. Wybieramy nieaktywną kartę, a następnie przechodzimy na „Szczegóły rachunku”, tam znajdziemy podstawowe informacje i operacje możliwe do wykonania na danej karcie. W polu „Status karty” będzie informacja, czy nasza karta jest już aktywna. Jeśli nie jest, możemy ją tam aktywować. Operacja ta będzie wymagała autoryzacji;
  • w placówce banku – wystarczy odwiedzić oddział banku i na miejscu aktywować kartę;
  • przez Kartolinię – karty płatnicze można aktywować na infolinii za pośrednictwem konsultanta
    (po poprawnej weryfikacji naszej osoby). Kartolinia dostępna jest pod numerami telefonów:
  • 801 124 365
  • +48 81 535 60 50 – numer dostępny za granicą
  • w bankomatach PKO BP – podobnie jak przy kartach debetowych, by aktywować kartę w bankomacie potrzebujemy kodu PIN.

Zmiana ustawień

Po wydaniu przez bank karty i jej aktywacji przez właściciela może on dokonać dogodnych dla siebie ustawień poprzez serwis iPKO. W ten sposób użytkownik może dokonać zmiany ustawienia limitów transakcji, zmiany numeru PIN, określenia zasad bezpieczeństwa, zmiany wizerunku karty czy jej unieważnienia, np. w przypadku kradzieży lub zagubienia, a także zmieniany adresu korespondencyjnego.