Spis treści
Otrzymując kartę płatniczą z banku, musimy ją aktywować, by móc korzystać ze wszystkich jej funkcji. Nie jest to szczególnie skomplikowane. Sprawdźmy, jak przebiega aktywacja karty bankomatowej wydanej przez PKO BP.
Po podpisaniu umowy o kartę debetową do konta bank przesyła ją klientowi pocztą. W oddzielnej przesyłce przekazuje PIN do wydanego narzędzia płatniczego. Aktywacja karty bankomatowej jest bezpłatna. Przebieg jej aktywacji jest zaś zależny od wewnętrznych procedur określonych przez dany bank.
Aktywacja karty debetowej
W PKO BP kartę płatniczą aktywujemy, wykonując operację z użyciem kodu PIN. Najlepiej taką czynność przeprowadzić w bankomacie. By otrzymać pełen dostęp do naszej karty, wcale nie musimy wypłacać gotówki z bankomatu. W podobny sposób wznowimy kartę, jeśli poprzednio używana straciła ważność.
A co z kartą kredytową?
Kartę kredytową otrzymaną od PKO BP możemy aktywować na kilka sposobów:
- w serwisie iPKO – po zalogowaniu klikamy w zakładkę „Karty”, tu znajdziemy ikony dotyczące kont, kart debetowych i kredytowych. Wybieramy nieaktywną kartę, a następnie przechodzimy na „Szczegóły rachunku”, tam znajdziemy podstawowe informacje i operacje możliwe do wykonania na danej karcie. W polu „Status karty” będzie informacja, czy nasza karta jest już aktywna. Jeśli nie jest, możemy ją tam aktywować. Operacja ta będzie wymagała autoryzacji;
- w placówce banku – wystarczy odwiedzić oddział banku i na miejscu aktywować kartę;
- przez Kartolinię – karty płatnicze można aktywować na infolinii za pośrednictwem konsultanta
(po poprawnej weryfikacji naszej osoby). Kartolinia dostępna jest pod numerami telefonów: - 801 124 365
- +48 81 535 60 50 – numer dostępny za granicą
- w bankomatach PKO BP – podobnie jak przy kartach debetowych, by aktywować kartę w bankomacie potrzebujemy kodu PIN.
Zmiana ustawień
Po wydaniu przez bank karty i jej aktywacji przez właściciela może on dokonać dogodnych dla siebie ustawień poprzez serwis iPKO. W ten sposób użytkownik może dokonać zmiany ustawienia limitów transakcji, zmiany numeru PIN, określenia zasad bezpieczeństwa, zmiany wizerunku karty czy jej unieważnienia, np. w przypadku kradzieży lub zagubienia, a także zmieniany adresu korespondencyjnego.