Co robić, gdy bankomat zatrzyma kartę?

25 listopada
10:54 2014

Wypłata gotówki z bankomatu to czynność, którą co jakiś czas wykonujemy. Co zrobić, gdy operacja pobrania środków nie pójdzie po naszej myśli i bankomat zatrzyma kartę?

Zatrzymanie karty w bankomacie – ten czarny scenariusz może nas faktycznie spotkać. Przyczyn może być kilka, konsekwencje mogą być zróżnicowane. Warto poznać fakty i sposób postępowania, by być przygotowanym na taką ewentualność.

Kartę zatrzymaną w bankomacie można zazwyczaj odzyskać. W tym celu będziemy musieli skontaktować się z naszym bankiem. Gorzej, gdy doszło do awarii bankomatu, a nasza karta była w środku. Wówczas zostanie zniszczona dla bezpieczeństwa. Jeżeli podaliśmy wielokrotnie błędny PIN lub zapomnieliśmy odebrać kartę po skończonych operacjach, karta zostaje zatrzymana. Jeśli miało to miejsce w bankomacie naszego banku, kartę można będzie odebrać w oddziale banku. Wystarczy skontaktować się z oddziałem i potwierdzić swoją tożsamość. Usługa odzyskania karty jest bezpłatna.

Gdy karta zatrzymana w bankomacie firmy zewnętrznej, zostanie zniszczona ze względów bezpieczeństwa. Dzieje się tak zarówno w bankomatach innych banków, jak i niezależnych sieci. Bez względu na przyczynę i na fakt, czy urządzenie miało awarię, czy nie, nasza karta zostanie zniszczona. Jedyne, co możemy zrobić, to zadzwonić do banku i powiadomić o tym fakcie. Wówczas uzyskamy nową kartę na miejsce tej zniszczonej. Tego typu operacja może nie być bezpłatna, jeśli bank pobiera opłaty za wydawanie nowej karty. Można to ustalić telefonicznie, w oddziale lub zaglądając na stronę internetową banku.